tiistai 10. heinäkuuta 2012

Päivä 3 - Mitä hevoseni syövät

Vaihdoin vähän näiden päiväpostausten järjestystä. Kuvaan vasta huomenna varusteet, jotka otan mukaan kisoihin ja niistä minun olisi tänään pitänyt kirjoittaa. Mutta samapa tuo, kaikki aiheet kuitenkin tulee postattua :)

Haluan pitää hevoseni ruokinnan mahdollisimman yksinkertaisena, enkä syötä mitään ylimääräistä/turhaa. Ennen nimittäin syötin hevosilleni kaikkia turhia lisäaineita, joita hevonen ei olisi välttämättä tarvinnut. Se on nykyään aika yleistä, että hevosille syötetään vaikka mitä miljoonasta eri purkista. Siinä kärsii eniten rahapussi!



Lupulle on tehty tämän vuoden puolella ruokinta-analyysi, jossa katsottiin tarkkaan mitä se tarvitsee ja mitä ei. Suosittelen kyllä kaikille, jos sellaiseen saatte mahdollisuuden! Ensinnäkin Lupu sai liian paljon heinää. Olimme syöttäneet sille runsaasti heinää, kun tullessaan meille se oli aika ruipelo ja tarvitsi lisää massaa. Monet hevoset saavat aivan liian paljon heinää kulutukseensa nähden. Sen näkee aika hyvin hevosten massuista ketkä ovat olleet ruoka-aikaan kotona. Liika ylipaino ei ole myöskään hevosille terveellistä!

Hyvin syöneitä poneja :D


 Heinää vähennettiin pari kiloa. Lupu saa nyt heinää 10kg päivässä. Meidän tallilla hevoset ruokitaan kolme kertaa päivässä, joten Lupu saa heinää aamuisin ja päivisin 3kg ja iltaisin 4kg. Mitä useammin hevoset saavat syödä päivän aikana, niin sen parempi. Annankin usein ennen ratsastusta Lupulle pienen nokareen heinää, joka on myöskin tutkittu olevan vatsalle hyväksi. Tallillamme on hyvälaatuista kuivaheinää ja se on helppo annostella siivuina. Kannattaa panostaa heivän laatuun, se on kuitenkin ruokinnan perusta! Kesäisin Lupulla on mahdollista päästä laitumelle muutaman kerran viikossa. Haluan syöttää  mahdollisimman paljon hyvää tuoretta heinää hevosilleni. Lupu vaan tahtoo olla vähän kärsimätön laitumella ollessaan, joten se vaan lähinnä riehuu siellä kuin syö.



Tallivuokraan kuuluu myös prix täysrehu, joka sisältää kauraa. Lupu söi ennen vain pelkkää prixiä, mutta analyysin mukaan Lupu sai liian vähän valkuaista, joten lisäsimme myös ruokintaan valkuaispitoisen myslin (Builder mix). Prixiä Lupu saa päivässä 3l ja mysliä 3l eli yhteensä väkirehuja 6 litraa päivässä. Väkirehuja kerrallaan 2l per/ruokinta. Lupu saa myöskin iltaisin 2dl pellavaa suoliston hyvinvointiin. Pellava myöskin pitää karvan kiiltävänä :) Lisäksi Lupu saa biotinia joka päivä, jotta kaviot pysyvät hyvässä kunnossa. Vitamiinia Lupulle syötetään sillon tällöin kuureittaan, kun siihen on tarvetta. Elektrolyyttiä annan melassiveteen sekoitettuna rankan treenin jälkeen. Myöskin suolakivi on karsinassa.


Prix, mysli ja pellava. Pakkasin tänään kisoihin mukaan :)

Siinäpä tuli Lupun ruokinta kokonaisuudessaan kerrottua, nyt vielä lyhykäisyydessään Katjan ruokinta.

Katja syö heinää 4kg päivässä ja sitäkin on vähennetty kaksi kiloa. Aamuisin ja päivisin yksi kilo ja iltaisin kaksi. Lisäksi poni saa aamuisin 0,5l prixiä ja iltaisin yhden litran. Iltaruokaan tulee myöskin 1dl pellavaa, biotinia ja magnesiumia. Elektrolyyttiä annetaan rankan treenin jälkeen ja suolakivi on karsinassa. Poni on myös kesäisin laitumella syömässä tuoretta ruohoa.






Kakkua!

Varoitus: Paljon tekstiä luvassa!

Otsikosta päätellen onnistuin jälleen tekemään ilmalennon Lupun selästä. Siitä lisää myöhemmin :) Ensin kuitenkin kiusaan teitä kuulumisilla. Ja argghhh nyt ärsyttäää jotenkin suunnattomasti! Äidin kameran unohdin isän luokse Iihin, joten uutta materiaalia ei pahemmin ole. Ja kaikki Pekan valmennukset on tähän mennessä kuvattu, mutta tietenkin juuri nyt kun ei kameraa ollutkaan, niin lensin selästä.. Noh tänään sitten ajattelin kuvata pitkästä aikaa kamerallani, joka siis on ihan hyvä kamera, mutta jostain syystä en saa siitä videoita ulos koneelle. Noh kuitenkin kuvattiin Katjasta videota myynti-ilmoitukseen, mutten piruvie saa niitä koneelle! Äää kyllä ne kamerassa näkyy ja myös reilu puoli vuotta vanhat materiaalit, mutta en saa niitä pois mitenkään. Joko kamerassani on vika tai muistikortissa... Huoh, toivottavasti saan kisoihin kameran mukaan!!

Sunnuntaina ratsastin Lupun läpi maneesissa. En vapaaehtoisesti suostu maneesin menemään, mutta ulkona satoi hieman vettä, eikä pilvet näyttäneet lupaavila, joten päätin mennä pitkästä aikaa maneesiin. Lupu oli yllättävän kiva, vaikken sillä ollutkaan muutamaan päivään "kunnolla" ratsastanut. Yllättävän nopeasti heppa antoi periksi ja liikkui oikein kivasti. Laukassa meinasi vähän painaa ohjalle ja roikkua jälleen oikeassa ohjassa, mutta sain kuitenkin asian korjattua :)


Lupun lempipuuhaa :)

Maanantaina meni kahden aikoihin tallille. Ensin ratsastin Katjan. Menin ponilla kentällä koulua. Aluksi vänkyröi vastaan, mutta lopulta liikkui ihan kivasti. Katja meinaa aina olla vähän hankala saada pohkeen ja ohjan väliin, kun se yrittää roikkua vuoronperään toisessa ohjassa kiinni.

Ratsastuksen jälkeen pesin ponin kunnolla saippualla. Poni nimittäin on hinkannut itseään karsinassa, kun on kutissut niin paljon. Hmm ponia ei olekkaan varmaan pesty kunnolla pariin vuoteen, hupsista! Katjan hoidettuani hain Lupun sisälle ja pian lähdimme Pikkaralaan valmennukseen.

Minulla oli siis Pekan treenit pitkästä aikaa. Ensin käsittelimme viime Korpilahden kisoja. Mikä meni pieleen junnucupissa. Kerroin Pekalle, että tulin hyvin sarjalle sisään, mutta siltikin heppa kielsi b-osalle. Pekka sanoi, että luultavasti en tukenut heppaa tarpeeksi jalalla sarjalla. Vaikka Lupulle 120cm esteet ovat vielä pieniä, niin siltikin se tarvitsee jalkaa. Nyt muistan jatkossa korjata asian!


Vihdoinkin sain laitettua kuvia Korpilahden kisojen huikeasta viiden tähden majoituksesta!

Sisällä oli todellakin pilkkopimeää ja oviaukko oli todella suuri :D

Menimme aluksi hyppäämään maneesiin jumppasarjaa. Emme olekkaan pitkään aikaan hypänneet kunnollista jumppasarjaa, joten oli jo aikakin. Ja osottautui todella hyväksi kertaukseksi, kun maastouduinkin kerran. Mielestäni jumppasarjat ovat aina olleet  meille  helppoja, mutta nyt minulla itselläni oli jotakin ongelmana. Minulla meinaa olla köyryselkä, josta Pekka jatkuvasti huomauttaa. Jumppasarjan päässä oli sitten 130cm okseri, joka aikaisemmin ei ole tuottanut mitään ongelmaa, ei edes 140cm.  Ajattelin sitten vain istuvani ryhdikkäästi ja "unohdin" mennä hyppyyn mukaan?! Noh mitäs käykään jos et 130cm okserilla mene hyppyyn mukaan.. Roikuin sitten kaulalla jonkin aikaa ja tiputtauduin lopulta selästä, kun en olisi millään päässyt takaisin. Olin itse aivan ymmällään, että mitä tapahtui? Tulimme sitten uudestaan pari kertaa ja kerran pääsin hyppyyn ihan ok:sti mukaan. Menin ikäänkuin ylävartalolla hyppyyn mukaan liian aikaisin. Lupu lyhensi laukkaa sarjan välissä todella paljon ja hyppäsi aina todella kaukaa ja aivan valtavia hyppyjä... Ei se auta kun leipoa Pekalle ensi kerraksi kakku! Jospa kuski opettelisi pysymään satulassa tai sitten vaihdan lajia vaikka lentäjäksi :D Onhan tämä ilmalentojen teko taitolaji ;)

Menimme lopuksi vielä hyppäämään pihalle rataa. Ratsastusta haittasi hieman puuttuva alaturparemmi, joka jäi kotiin. Noh selvitimme 120cm radan ihan hyvin läpi. Yksi linja jäi vähän pitkäksi, mutta ei muuta. Nyt lähtään sitten Kemiöön vähän "ristiriitaisilla" fiiliksillä. Saas nähdä! Koitetaan nyt edes pysyä kyydissä..


Tänään olin jälleentallilla lähes tulkoon koko päivän. Ensin ratsastin Katjan kentällä. Poni jälleen aluksi hangoitteli vastaan ja oli silleen onko pakko. Lopulta meni kivasti ja saimme videolle kivoja pätkiä. Mutta mitäs niillä ees teen, kun en voi niitä käyttää, jee!


Välissä kävimme Ylläriltä ostamassa nurmihokkeja. Matkalla kävimme myös K-maataloudessa ja sieltä tarttui mukaan tämmöistä:


Hansbon esteraippa. Ruskea raippani katosi johonkin ja en voi häpäistä Lupua pinkeillä raipoillani, niin oli pakko ostaa :D


Mansikan makuisia heppanameja


Kauan kaivattu naulakko kisoihin, kätevä laittaa Jaban oveen!


 Hansbon punainen rusetti häntään. Tässä on tarrakiinnitys häntään, katsotaan toimiiko! Ainakin tuo on siistin näköinen, tosin kun äidin viritykset Lupun hännässä... mm paalinarua on käytetty ;D


Nämä saappaisiini sopivat jalustinkumit piti ostaa jo reilu vuosi sitten...


Myöhemmin juoksutin vielä Lupun kentällä. Hepalla oli vähän virtaa ja siitä lähti ihan mieletöntä ravia. Miksei se ratsastaessa esittele hienoja liikkeitään? :D Tein vähän listaa mitä pitää ottaa Kemiöön mukaan. Lähdemme sittenkin jo huomenna matkaan ja yövymme puolessa välissä matkaa Korpilahdella. Samaisella tallilla, missä yövyimme viime kisoissakin. Torstai aamulla jatkamme sitten matkaa kohti Kemiötä :) Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin!

maanantai 9. heinäkuuta 2012

Päivä 2 -Tavoitteet ratsastuksessa

Tästä aiheesta olenkin jo jonkun verran kirjoittanut blogiini, mutta tässä vielä lisää :)

Olen aina ollut todella kilpailuhenkinen ihminen. Jo pienestä pitäen olen halunnut voittaa ja kehittyä eri lajeissa. Ennen ratsastusta kilpailin yleisurheilussa ja pärjäsin siinä aika hyvin. Jos jäin toiseksi juoksukisassa, enkä voittanutkaan, niin itkuhan siinä pääsi :D

Ekat aluekisat vuonna 2010




Ratsastuksessakin haluan menestyä ja kehittyä niin pitkälle, kuin vain pystyn. Osaan kuitenkin jo hieman kasvaneena nieleä pettymykset ja ottaa vrheistä opikseen. Voitto tuntuu aina paremmalta, jos välillä on mennyt huonommin. Esimerkiksi viime vuonna Lupun kanssa, kun kilpailimme pienemmissä luokissa, saimme aina puhtaan radan. Silloin ei voittaminenkaan tuntunut niin mahtavalta, kuin vaikkapa Danilla, jonka kanssa ei aina sujunutkaan. Tällä kaudella kun olemme siirtyneet isompiin esteisiin, niin eipä olekkaan aina saatu nolla rataa. Olen huomannut eittei isommilla esteillä voi enään ratsastaa tuuripelillä saadakseen puhtaan radan, vaan täytyy alkaa oikeasti ratsastamaan!

Tämän kauden tavoitteet:

- 120cm radat. Radat pitäisi saada vielä sujuvimmiksi, paikkojen tulla aina kohdilleen ja korkeuden tuntua kauden edetessä helpolta.
- Osallistua P-SM kilpailuihin ensimmäistä kertaa juniorina.
- Saada hevosen ratsastettavuutta paremmaksi niin, että ratsastus tuntuu helpolta. Hevonen ei saa roikkua oikeassa ohjassa
- Saada käteni paljon rauhallisemmaksi niin, etten häiritse hevosta.
- Hevosen käytöstapakoulu

Ensi kauden tavoitteet:

- Mahdollisesti 130cm ratoja.
- Junioricup?


2011


2011





2012


2012
Vähän hankala asettaa pitemmälle kunnollisia tavoitteita, kun en tiedä mitä vauhtia kehitymme. Etenemme kuitenkin pikkuhiljaa, ettei tule takapakkia. Hiljaa hyvä tulee! Kuitenkin yksi suuri tavoite olisi, että osallistun junioireiden SM kisoihin. Sinne kuitenkin on vielä pitkästi matkaa, eikä mikään kiire ei ole. Myöskin olisi hienoa päästä maajoukkueeseen. Näitä kuitenkin turha vielä hirveästi miettiä. Pidemmällä tähtäimellä känsainvälisetkin kisat kiinnostaisivat, mutten tiedä haluanko kuitenkaan kilpailla niin vakavasti. Katsotaan mitä aika tuo tullessaan! :)

Tulipas sekavaa tekstiä, toivottavasti saatte jotain selkoa.

sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Toivelistani

Toteutan nyt tällaisia päiväpostauksia alla olevista aiheista. En välttämättä joka päivä tee tuota, mutta vähintää kaksi kertaa viikossa. Toivottavasti pidätte! :)

Päivä 1 - Toivelistani
Päivä 2 - Tavoitteet ratsastuksessa
Päivä 3 - Varusteet jotka otan mukaan kilpailuihin
Päivä 4 - Mitä hevoseni syövät
Päivä 5 - Varusteeni
Päivä 6 - Hevosblogeja joita luen
Päivä 7 - Unelmahevoseni
Päivä 8 - Saavutuksia
Päivä 9 - Lempimerkkini
Päivä 10 - Unelmatallini

Elikkäs tällä hetkellä minulla, sekä hevosella on aika hyvin varusteita. Kaikki tarpeellinen on, mutta ainahan sitä saa haaveilla tavaroista ;)

Itselleni:

- Tarvitsisin uuden kypärän kesäkeleille. Nykyinen on n.vuoden vanha, eikä siinä ole mitään vikaa sinäänsä, mutta se on kesäisin helteillä pirun kuuma! Kypäräni on siis Charles Owen Wellington Classic. Haluaisin ilmastoidun kypärän. Esimerkiksi GPA:n. Olen myös rakastunut Samshieldin kypäriin :) Semmoinen itse tuunattuna olisi kyllä ihana. Täällä voitte käydä tuunaamassa omanne.
Minun kypäräni tuunatuna maksaisi 1195e :D Hehheh..



- Uusi kisatakki ei olisi pahitteeksi. Viimeistään ensi kaudelle pitäisi saada uusi. Nykyinen on ihan perus Pikeurin kisatakki. Itse tykkään enemmän takeista, jotka istuvat 100% päälle ja mukautuvat vartalon mukaan. Nykyinen "roikkuu" päälläni. Sain lainata tuttavaltani hänen kisatakkiaan (Eguilinen n.500e kisatakki) ennen kuin sain oman takin. Se istui päälleni täydellisesti :) Joku Animon kisatakki ois kiva.

Lörppö takki



- Tarvitsisin myös ratsastuspaitoja, niin t-paitoja kuin pitkähihaisija. Tässä pari vaatetta mitä olen Gina Tricon mallistosta kuolannut.





Hevoselle:

Lupu on nyt viime aikoina saanut vaikka ja mitä(niistä pitäisi saada kuvia), mutta tietysti joku ihana huopa ja siihen sopiva huppu olisi aina mieleen. Vasta tosin ostimme uudet kisakamat, joihin pitäisi saada bodeerauskin.

- Olen aina haaveillut Lupulle aitoa swarovski otsapantaa :) Semmoinen ruskea, jossa olisi kultaiset timantit.


- Talveksi Lupu tarvitsisi kaulakappaleellisen tallitoppaloimen. Meillä on tallitoppaloimi jossa ei ole kaulakappaletta, mutta ihan kovimmilla pakkasilla sellainen  olisi kiva.



lauantai 7. heinäkuuta 2012

Katjaponny


Heips! Ollaan saatu nauttia täälläkin lämpimistä ilmoista :) Lämmintä on ollut siinä +22-26 kieppeillä. Vihdoinkin kesä! Tosin sääennuste näyttäisi, että ensi viikoksi huomisesta alkaen on huonompaa keliä. Vettä sataa jälleen.... Tässäkö ne kesän helteet sitten oli? Toivottavasti vielä tulisi lämmintä.

Eilen ratsastin ensin Katjan. Ponilla en olekkaan vähään aikaan ratsastellut. Oli ihanaa päästä taas pikkuponin selkään, jolla vauhtia kyllä piisaa. Poni oli yllättävän rauhallinen, eikä kaahottanut niin paljoa kuin viime kerralla. Tosin pihalla olikin +26 astetta, niin ei ihmekkään, ettei poni ollut niin virtaisa. Hyppäsin ponilla vähän ja jälleen tykkäsi kovasti. Imi sopivasti esteille, eikä epäröinyt ollenkaan. Pari kieltoa tuli sarjalle, jossa oli apupuomit ihan perseelleeen. Poni kompuroi niihin, kun olivat liian lähellä estettä ja sarjaväli oli liian lyhyt. Otettiin puomit pois, niin rupesi sujumaan. Lopuksi hyppäsimme 80cm rataa ongelmitta, hieno poni! <3




Seuraavaksi piti liikuttaa Lupu. Ulkona oli niin hiostavan kuuma, ettei kentällä meno  houkuttanut. Siispä lähdin kaverini kanssa ilmansatulaa kävelemään ympäri Oulunsaloa. Poikkesimme pian takaisin tallille hakemaan rahapussin, kun saimme idiksen lähteä Siwaan ostamaan jäätelöä :) Lupu käyttäytyi yllättävän hyvin liikenteessä ja ei pahemmin pelännyt autojakaan. On sille ehkä vähän järkeä tullut päähän viime vuodesta!


Se on vaan niin nätti!




Tänään menimme heti aamusta klo9 uittamaan merelle hevosia. Lupu tykkäsi todella paljon, aluksi piti vähän keskustella  mihin suuntaan ollaan menossa, mutta lopulta saimme yhteisymmärryksen. Aurinko paistoi välillä hienosti pilven takaa ja oli ihanan lämmintä. Vesikin oli yllättävän lämmintä! Kävimme Lupun kanssa enimmäkseen "syöksypulahduksia", mutta kävi se uimassakin pari kertaa. Lupu ihan intona ravasi siellä vedessä ja lopuksi laukkasimme rantaa pitkin. Oli kyllä hauskaa piiiitkästä aikaa, enkä tällä kertaa lentänyt veteen kahta kertaa, kuten viime vuonna :D Lupu silloin vähän säikähti "aaltoa"..

Tässä tulevan viikon ohjelmaa:

su: koulua
ma: Pekan treenit
ti: Kevyt läpiratsastus
ke: juoksutus
to: lähtö aamuyöstä Kemiöön, perillä kisoihin valmistautuminen
pe-su estekilpailut


torstai 5. heinäkuuta 2012

Maastoesteitä

Wihii tänään pääsimme vihdoinkin hyppäämään maastoesteitä! Lupuhan ei ole koskaan hypännyt kunnollisia maastoesteitä, mitä nyt joskus jonkun ollaan meidän maastoissa hypätty omia virityksiä ja Pekan luona kokeiltu bankettia. Kesän lämpöennätys täällä Oulunseudulla rikottu, tänään oli +25 astetta! Nyt kuitenkin ensin kiusaan teitä viikon kuulumisilla :)

Sain kisoista sunnuntailta kuvia! (c) Ainoo
Sunnuntai 120cm

kaunis istunta....


Maanantaina juoksutin Lupun kisojen jälkeen kevyesti kentällä. Oulussa oli satanut monta päivää ihan kunnolla, joten kentän pohja oli todella upottava... Maneesiinkaan en viitsinyt mennä häiritsemään valmennusta. Kävin vain nopeasti askellajit lävitse. Olisi kannattanut ensin putsata ja laittaa paikoilleen kisatavarat ja mennä sitten vasta juoksuttamaan, kun kenttä kuivui auringon paisteessa nopiaa.

Tiistaina ratsastin Lupun läpi kentällä. Aluksi oli käynnissä ja ravissa normaalia pientä hangoittelua vastaan. Sain kuitenkin hepan toimimaan ravissa hyvin. Noh laukka oli sitten asia erikseen... "Taistelin" 10min pelkällä ympyrällä Lupun kanssa, että se antaisi periksi. En edes vaatinut mitään muuta kuin tuntumaa ja eteenpäinpyrkimystä, mutta siltikin oli pirun hankalaa. Ja minähän en lopeta ennen kuin saan hevosen antamaan periksi. Lopulta Lupu antoi periksi ja oli laukassa super kiva!


 

 

 
Iltapäivällä meille tuli kavereitani yöksi ja oli jälleeen todella hauskaa! Kävimme uimassa joessa ja vesi oli yllättävän lämmintä :) Aamulla tai no päivällä oli vähän väsynyttä porukkaa, kun ei tosiian valvottu kuin kuuteen asti..

Keskiviikkona Lupu sai vapaapäivän ja kävin kaverin kanssa kaupungissa vähän ostoksilla.





Tänään kävimme siis Kuivasjärvellä hyppäämässä maastoesteitä Jutan ja Kärin kanssa. Emme olleet valmennuksessa vaan hyppäsimme esteitä keskenämme. Lupu hyppäsi ensikertalaiseksi ihan hyvin. Heppaa vähän jännitti esteet ja ne oli hurjan pelottavia polkujen vierellä. Lupu vähän sitten kummasteli, että näidenkö yli pitäisi mennä? Hyppäsimme harrasteen ja (tuttarin) esteitä. Kerran tuli yhdelle esteelle kielto, kun sille lähestyminen tuli vähän yllättäen puskan takaa. Lupun etujalka meni esteen päälle, muttei onneksi sattunut mitään. Itselläni oli paikannäkemisongelmia, kun en hahmottanut maastossa kunnolla paikkaa. Sen seurauksena roikuin aika paljon ohjassa, enkä antanut hevosen laukata tarpeeksi. Ponnistuspaikat tuli vähän niin ja näin. Myöskin Lupu oli jälleen kiinni oikeassa ohjassa, joten sen pää osotti kokoajan vasemmalle...Emme päässeet hyppäämään vesiestettä, eikä portaita, kun ratsastuskoululaisia oli uittamassa hevosia. Ensi kerralla sitten ja valmennuksen kera :) Tähtäimessä olisi syksyllä Pudasjärven kenttäkisat... Saas nähdä mitä siitäkin tulee..

Kävimme illalla veneilemässä merellä. Merellä oli kerrankin aivan tyyntä ja lämmintä. Räpsin puhelimella muutaman kuvan :)














maanantai 2. heinäkuuta 2012

Korpilahti 30.6-1.7

Noniin kisoista ollaan kotiuduttu ja itse olen ainakin hieman väsynyt.. Kelit olivat kerrankin ihan suotuisat, perjantaina paistoi aurinko, lauantaina tuuli ja oli pilvistä + välillä sateli vettä, mutta ratsastuksen kannalta keli oli hyvä ja sunnuntaina aurinko paistoi ja oli lähemmäs +25 astetta :) Onneksi sai ratsastaa ilman kisatakkia, muuten olisi ollut aika tukalat oltavat. Oulussa on sadellut vettä, mutta täksi viikoksi on luvattu aurinkoista keliä.

Perjantaina lähdimme kymmenen aikoihin ajamaan kohti Korpilahtea. Matkaa kesti pysähdyksineen 5h ja perillä olimme hyvissä ajoin. Ehdin rauhassa tehdä kaikki tallihommat ja ratsastaa Lupun. Lupu oli ihan hyvä, hieman hangoitteli vastaan, kun vaadin siltä nyt enemmän. Hevosille ei ollut jaboja, joten me majoituimme lähellä olevalle hevostilalle. Siitä kisapaikalle oli matkaa 1km. Talli oli siisti ja viihtyisä ja minä ja äiti majoituimme myöskin kyseiselle tilalle. Meille oli varattu aittamajoitus ja olimme vähän yllättyneitä, kun aitta oli enemmänkin leikkimökki :D Sinne mahtui nipin napin patjat ja meidän laukut ei kunnolla mahtuneet sisälle. Oviaukko oli niin matala, että sisälle piti "ryömiä". Aitassa mahtui seisomaan suorassa vain keskellä ja kun oven laittoi kiinni, niin oli pilkkopimeää :D Talon puolesta aitassa oli taskulamppu ja ötökkämyrkkypullo. Olimme äidin kanssa hieman huvittuneita! Nauroimme ihan sikana ja oli hauskaa! Illalla kävimme syömässä todella surkeat pitsat, ainoastaan Ruotsissa olen syönyt huonomman pitsan, siinä oli silloin banaania ja ties mitä..

Kameran muistikortti jäi kotiin, joten joudutte tyytymään surkeaan puhelinlaatuun...



Lauantaina Petra oli auttamassa verkassa. 110cm verkassa Lupu oli tuttuun tapaan ärsyttävä ratsastaa, ei ollut ollenkaan kunnolla tuntumalla ja roikkui oikeassa ohjassa. 110cm rata meni todella hyvin ja siitä irtosi pitkästä aikaa jaettu 1-sija :) Luokan jälkeen Lupu joutui odottelemaan pitkään ennen minun luokan alkua. Emme vieneet sitä välillä takaisin talliin, koska ei se siellä kauaa olisi ehtinyt olemaan. 120cm junnucupin rata näytti aika haasteelliselta, mutta olihan se kansallinen luokka. 120cm verkassa pohja oli jo aika pehmiä ja kerran okserin jälken Lupu melkein meni nurin. 120cm rata .... jaaa no ennen ensimmäistä estettä kiersin kauhian maakunta lenkin, joten heppa ei ollut enään ykköselle parhaassa vireessä. Toinen este tipahti, kun en suoristanut hevosta tarpeeksi ja roikuin sisäohjassa. Kolmoselle tuli vähän huono ponnistuspaikka. Sarjalle tulin hyvin sisään, mutta Lupu kielsi b-osalle?! Moni muukin oli kieltänyt kyseiselle sarjalle.. Pohjakaan ei ollut enään kovin hyvä ja hevonen oli jo väsynyt, joten varmaankin johtui siitä. Noh loppusaldo oli 13vrp, joista 5 ylitetystä enimmäisajasta. En kuitenkaan ollut pettynyt rataan, mikä on aika ihmeellistä?

Sunnuntaina otin itseäni niskasta kiinni ja ratsastin hevosta paljon paremmin. Verkassa Lupu tuntui eilistä paremmalta ja toimi yllättävän hyvin. Kansallinen 120cm rata meni loistavasti! Kerran Lupu pelasti, kun tulin huonosti sarjalle, mutta muuten paikat sujui hyvin. Pääsimme puhtaasti maaliin ja olin super tyytyväinen. Pohjakin oli eilistä parempi! Tällä radalla irtosi 2-sija :)  Hyvillä mielin pääsimme lähtemään kotia kohti ja hyvin sain parannettua omaa ratsastustani. Kotimatka tuntui jotenkin paljon pidemmältä ja perillä olimma vasta klo 23... Heppakin oli hieman uupunut ja auta armias, kun lähdemme parin viikon päästä Kemiöön. Sinne on kaksi kertaa pidempi matka..

Kuvia laitan heti, jos löydän jostakin. Nyt ainakaan htnetin sivu ei jostain syystä toimi, joten en pääse sieltä katsomaan...